Polityka prywatności

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych Użytkowników gromadzonych zgodnie z niniejszą Polityką jest Ewelina Toczek.

 

Dane kontaktowe administratora danych

Użytkownik może skontaktować się z Administratorem:

 

Cele przetwarzania danych

W czasie korzystania ze strony internetowej ewelinatoczek.pl, Użytkownik może zostać poproszony o podanie wybranych swoich danych osobowych.

Administrator może przetwarzać dane osobowe Użytkownika jeśli będzie to konieczne dla skorzystania przez niego ze Strony. Podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest umożliwienie mu korzystania ze Strony, w tym w celu wypełnienia Formularza kontaktowego oraz korzystania z usługi Newsletter.

Administrator informuje, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz jest niezbędne do korzystania ze Strony WWW w prawidłowy sposób.

W przypadku przetwarzania danych, które Użytkownik wskazuje w Formularzu kontaktowym – cele przetwarzania związane są:

  • z komunikacją z Użytkownikiem w związku z jego wiadomością przesłaną za pośrednictwem formularza kontaktowego – na podstawie prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora – art. 6 ust. 1 lit. f RODO; Prawnie uzasadnionym interesem jest kontakt z Użytkownikiem;
  • z archiwizacją dokumentów, statystyką oraz  ewentualnym dochodzeniem roszczeń lub obroną przed roszczeniami związanymi z wykonywaniem Umowy sprzedaży – podstawą takiego przetwarzania jest z niezbędność przetwarzania danych do realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora – art. 6 ust. 1 lit f RODO. Prawnie uzasadnionym interesem jest archiwizacja dokumentów, prowadzenie statystyk, dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami.

W przypadku przetwarzania danych, które Użytkownik wskazuje przy zapisywaniu się na Newsletter – cele przetwarzania związane są:

  • z zawarciem i wykonywania umowy o świadczenie Usług Elektronicznych – Newsletter, na warunkach określonych w Regulaminie – podstawą takiego przetwarzania jest z niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonywania umowy – art. 6 ust. 1 lit b RODO.
  • z marketingiem własnych usług i produktów Administratora – podstawą takiego przetwarzania jest niezbędność przetwarzania danych do realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora – art. 6 ust. 1 lit f RODO. Prawnie uzasadnionym interesem jest prowadzenie marketingu bezpośredniego swoich produktów i usług.
  • z archiwizacją dokumentów, statystyką oraz  ewentualnym dochodzeniem roszczeń lub obroną przed roszczeniami związanymi z wykonywaniem Umowy sprzedaży – podstawą takiego przetwarzania jest z niezbędność przetwarzania danych do realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora – art. 6 ust. 1 lit f RODO. Prawnie uzasadnionym interesem jest archiwizacja dokumentów, prowadzenie statystyk, dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami.

Cel, zakres oraz kategorie odbiorców danych przetwarzanych przez Administratora będą wynikały z działań podejmowanych każdorazowo przez Użytkownika w ramach korzystania ze Strony.

 

Czas przechowywania danych

Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów, w których dane są przetwarzane albo do czasu wniesienia sprzeciwu, jeśli podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora lub wycofania zgody, jeśli podstawą przetwarzania jest wyrażona zgoda. Później Administrator będzie je przechowywać do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa.

 

Kategorie odbiorców

Dane Użytkownika mogą być przetwarzane przez podwykonawców Administratora – są to podmioty, z których usług Administrator korzysta przy realizacji swoich obowiązków.

Dane osobowe Użytkownika zawsze będą przetwarzane przy zastosowaniu odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych.

 

Prawa Użytkownika

Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo:

  • dostępu do danych osobowych Użytkownika oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania;
  • do przenoszenia danych osobowych;
  • do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych – w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest zgoda (wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które zastosowano na podstawie zgody przed jej wycofaniem);
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych Użytkownika – w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Użytkownika jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora;
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeśli zdaniem Użytkownika, przetwarzanie danych narusza RODO.

W celu skorzystania z uprawnień należy skontaktować się z Administratorem.

 

Pliki cookies

Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią pliki tekstowo-numeryczne, które są zapisywane przez system teleinformatyczny w systemie teleinformatycznym Użytkownika (na komputerze, telefonie lub innym urządzeniu, z którego dokonano połączenia ze Stroną) podczas przeglądania Strony i pozwalają na identyfikację w przypadku ponownego połączenia ze Stroną z urządzenia (np. komputera, telefonu), na którym zostały zapisane.

Pliki cookies są wykorzystywane za zgodą Użytkownika. Użytkownik wyraża zgodę poprzez odpowiednie ustawienia oprogramowania, w szczególności przeglądarki internetowej, zainstalowanego w urządzeniu telekomunikacyjnym wykorzystywanym przez Użytkownika do przeglądania treści na Stronie.

Administrator przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w następujących celach:

  • prawidłowego działania Strony www, a zwłaszcza utrzymania sesji po logowaniu,
  • dostosowania oferowanych usług do preferencji Użytkownika,
  • zapamiętania indywidualnych preferencji Użytkownika,
  • marketingowych,
  • statystycznych,
  • analitycznych.

Na Stronie stosowane są cztery zasadnicze rodzaje plików cookies:

  • „sesyjne” – są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  • „stałe” są plikami przechowywanymi w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  • „własne” są plikami ustawianymi przez Stronę;
  • „podmiotów trzecich” są plikami ustawianymi przez inne serwisy, tj. Google Analytics, LinkedIn.

Na  Stronie używane są wtyczki udostępniane przez Facebook oraz LinkedIn.

Wyświetlając Stronę przeglądarka Użytkownika nawiązuje bezpośrednie połączenie z serwerami administratora ww. serwisów społecznościowych. Dzięki temu administrator serwisu społecznościowego otrzymuje informację, że wyświetlona została Strona bloga. Informacja o wyświetleniu Strony wraz z adresem IP jest przesyłana do serwera administratora serwisu społecznościowego. Szczegółowe informacje o tym, jaki jest cel i zakres gromadzenia tych danych oraz ich przetwarzania można znaleźć w  politykach prywatności administratorów ww. serwisów społecznościowych.

Administrator informuje także Użytkowników, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia zapisywanie i przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Użytkownika.

Administrator wskazuje także, że pliki cookies mogą być przez Użytkownika usunięte po ich zapisaniu przez Administratora, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego.

Pod tymi linkami zamieszczone są informacje o sposobach usunięcia cookies w wybranych przeglądarkach internetowych:

Administrator informuje Użytkowników, że zmiana konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwia lub ogranicza przechowywanie plików cookies może spowodować ograniczenia funkcjonalności świadczonych usług. Do podobnych skutków może prowadzić wykasowanie plików cookies w trakcie świadczenia usługi.

 

Logi serwera

Korzystanie ze Strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP komputera Użytkownika, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzysta. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane w celu identyfikacji Użytkownika. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.